Lai arī banāni mūsu kontinentā parādījās tikai pagājušā gadsimta sākumā, tie tiek uzskatīti par vecākajiem kultūraugiem pasaulē. Banānos ir ļoti daudz vērtīgu vielu, piemēram, kālijs un B6 vitamīns. Daudzus gadus veiktie pētījumi ir pierādījuši, ka ēdot banānus regulāri, vismaz par 40% samazinās risks saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām.

Ņemot vērā faktu, ka banāni ir paredzēti eksportēšanai, bet tie ātri bojājas, lielākoties tie tiek novākti vēl negatavi. Ja veikalos redzat, ka banāna miza ir gaiši dzeltena, skaidrs, ka auglis vēl nav gatavs. Jo zaļāks banāns, jo vairāk tajā cietes un mazāk cukura. Par banāna gatavību liecina medus dzeltena miza ar dažiem, nelieliem, brūniem plankumiem. Ja redzat šādu augli, turklāt, pataustot jūtat, ka tas ir mīksts, zināt – ir gatavs ēšanai.

Ēšanai vispiemērotākie ir gatavi banāni, savukārt cepšanai un vārīšanai – pusgatavi, ar gaišāku mizu. No banāniem var gatavot gardus kokteiļus un saldos ēdienus, kā arī pievienot salātiem un gaļai. Banānu ēdieniem vispiemērotākās garšvielas ir karijs, ingvers, kanēlis un vaniļa. Nomizots banāns ātri zaudē krāsu un kļūst brūns, ja nepieciešams to ilgāk uzglabāt dzeltenu, ieteicams apslacīt augli ar citrona sulu.

Ja ir gadījies nopirkt zaļganus negatavus banānus, istabas temperatūrā tie diezgan ātri nogatavosies. Ja nepieciešams, lai šis process būtu vēl ātrāks, ielieciet banānus papīra maisiņā kopā ar āboliem. Ja vēlaties banānus baudīt pēc dažām dienām, ielieciet tos ledusskapī. Tomēr šādā gadījumā jābūt ļoti uzmanīgiem, jo banāni, ilgstoši stāvot aukstumā, kļūs brūni un rūgti.

Dalies ar Draugiem:
  • Twitter
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Print

No related posts.

Kategorija: Augļi, Produktu Apraksti.



Padalies ar viedokli