Bumbieri ir ne tikai garšīgi, bet arī veselīgi -  tie lieliski attīra organismu no kaitīgām vielām un sārņiem. Šie augļi satur daudz vērtīgu vitamīnu (A, B, C , E) un minerālvielu. Turklāt zinātnieki atklājuši, ka šie augļi ļauj cīnīties ar problēmām ikdienas dzīvē – vārītus bumbierus ēst iesaka stresa un noguruma nomocītiem cilvēkiem.

Bumbieri pie mums uz Eiropu ir atceļojuši no tālās Ķīnas. Agrākos laikos bumbierus ēda tikai vārītus vai žāvētus, jo valdīja uzskats, ka tie ir indīgi. Mūsdienās gan šis auglis tiek uzskatīs par vērtīgu, veselīgu un garšīgu mūsu ēdienkartes sastāvdaļu. Turklāt, 100 g bumbieru ir tikai 55 kalorijas, kas ļauj to baudīt, nebaidoties no liekā svara iegūšanas.

Maldīgs ir priekšstats, ka bumbierus kulinārijā izmanto tikai saldo ēdienu pagatavošanai. Patiesībā tie ir lieliska piedeva ceptas un žāvētas gaļas ēdieniem, zivīm, pupiņām, puraviem u.c. Turklāt, tie lieliski papildina kartupeļu biezputras garšu. No kaltētiem bumbieriem ar gatavot lieliskas uzkodas, savukārt no svaigiem augļiem – lielisku marinādi. Tradicionālās garšvielas bumbieru ēdieniem ir kanēlis, krustnagliņas un rozmarīns.

Bumbierus nav ieteicams uzglabāt blakus apelsīniem, citroniem, banāniem un citiem eksotiskiem augļiem, jo to ietekmē, tie ātrāk bojājas. Ja ir gadījies iegādāties vai salasīt pusgatavus bumbierus, ātrāk tie nogatavosies, ja ieliksiet tos papīra turzā kopā ar kādu sulīgu ābolu.

Dalies ar Draugiem:
  • Twitter
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Print

Related posts:

  1. Bumbieris
  2. Rudens ogas un augļi – veselībai
  3. Apelsīni veicina brūču sadzīšanu
  4. Mango – Dieva auglis

Kategorija: Raksti, Veselīgs Uzturs.



Padalies ar viedokli