Ēšanas padomi tievajiem

17.septembris, 2007.

Ēšanas Padomi Tievajiem

Svara problēmas nav tikai apaļīgiem cilvēkiem. Stress, kā arī neregulāra un nepareiza ēšana var novest pie manāma svara zuduma. Tā liekas, ka tad nu gan tur par problēmu – ēd cik tik lien, un svars nāks klāt pats no sevis. Tomēr, tā nav. Šoreiz par tiem, kas jau no dabas ir kalsni vai vienkārši kāda iemesla dēļ cenšas uzbaroties. Uzrakstīšu dažus padomus, ko man ieteica dietoloģe – tie ir pavisam vienkārši un palīdz uzturēt normālu svaru…

Jāpiebilst, ka meklējot informāciju par šo tēmu internetā, neko daudz atrast nevarēju.. Tauta šobrīd vairāk uztraucas par lieko svaru!

Vēlamās lietas

Labāk ēst siltu ēdienu un siltu dzērienu, ieteicami veselīgi taukaini produkti, kā arī ēdiens, kurā dominē salda, skāba un sāļa garša. Ķermeņa kopšanai ieteicams izmantot augstvērtīgas augu un ēteriskās eļļas. Ēst labāk kompānijā, nevis vienatnē. Izvairīties no tumšām krāsām apģērbā. Vēlams izvairīties no auksta vēja, mitruma, liekiem, nevajadzīgiem braucieniem, nav vēlams daudz televīzijas, lieku sarunu un prātuļošanas. Ieteicamas jogas nodarbības. Fiziskajiem vingrinājumiem nav jābūt ļoti enerģiskiem un ar lielu slodzi. Vēlamas pastaigas, peldēšana. Izvairieties no stingrām diētām un badošanās. Nav vēlami sausi produkti, auksts ēdiens, auksts dzēriens. Ēst ieteicams nedaudz, bet biežāk. Vēlams gulēt iet 22.00.

Labvēlīgie produkti

Auzas, kvieši, basmati rīsi. Avokado, ananāsi, apelsīni, banāni, vīnogas, ķirši, greipfrūti, vīģes (svaigas), kokosrieksts, laims, citroni, mango ,mandarīni, papaija, persiki, plūmes, hurma, visi saldie augļi un ogas. Vislabāk dārzeņus gatavot ar sviestu un citronu sulu, vārītus. Sēnes, burkāni, gurķi, tomāti, kālis, bietes, topinambūri, cukīni, sālīti un marinēti dārzeņi.

Gaļas produkti – tītars, vista, jauns auns, jūras produkti, cūkgaļa.

Piena produkti – ļoti labvēlīgi, īpaši – jogurts, kefīrs, paniņas.

Pākšaugi - tikai lēcas, no pārējiem izvairīties.

Garšvielas un garšaugi – anīss, baziliks, krustnagliņas, kardamons, koriandrs, kanēlis, lauru lapas, sīpoli, melnie pipari, sāls, timiāns, ķimenes, fenhelis, ķiploki, estragons.

Rieksti – visi izņemot zemesriekstus.

Saldumi – rīsu sīrups, cukurniedru cukurs.

Dzērieni – karstas zāļu tējas, silts rīsu piens, labs vīns ēšanas laikā.

Produkti, no kuriem vēlams izvairīties

Griķi, kukurūza, prosa, mieži, visas sausās brokastis un mušļi.

Augļi – granātāboli, bumbieri, melones, dzērvenes, žāvēti augļi, āboli.

Dārzeņi – baklažāni, pākšu pupas, brokoļi, zirņi, Briseles kāposti, galviņkāposti, kartupeļi, kinza, svaiga un konservēta kukurūza, selerijas, pupas, spināti, svaigi dārzeņi.

Gaļa – liellops, trusis, fazāns.

Garšvielas un garšaugi – sinepes, kurkuma, kadiķu ogas, muskatrieksts, piparmētras, sarkanie pipari, čilli pipari, salvija.

Rieksti – zemesrieksti.

Saldumi- medus.

Dzērieni - auksti dzērieni, kafija, melnā tēja, viss alkohols, izņemot labu vīnu.

Ēdienkartes ieteikumi

No rīta 1-2 glāzes ūdens + piespiest citrona, laima, vai greifrūta sulu apm.1 ēd.k. uz glāzi.

Brokastis

3 labvēlīgākie varianti:

1) 4 ēdamkarotes auzu pārslu + karsts ūdens (putra) + piegriež 1 banānu + pārkaisa ar kanēli. Kafija, bet vēl labāk zāļu tēja (piparmētra, lielā nātre, kumelīte).

2) 1 glāze dabīgā jogurta, kafija, bet labāk zāļu tēja.

3) 100g biezpiena + 1 ēd.k. dabīgā jogurta + zaļumi, kafija, bet labāk zāļu tēja.

Ļoti vēlamas otrās brokastis

1) 400ml svaigi spiestas sulas (kombinācija – apelsīns + burkāns).

2) 300-500g augļu, piem. apelsīns, banāns, hurma u.tt. (skat. vēlamo sarakstu).

3) 100g riekstu (visi izņemot zemesriekstus). 2 glāzes ūdens.

Pusdienas

1) basmati rīsi 200g + sutināti dārzeņi (sēnes + cukīni + burkāni + nerafinēta eļļa) 200-300g, svaigi spiesta sula (burkāns + apelsīns) 300-400ml.

2) grilēta gaļa (tītars, vista) 200g + svaigi dārzeņi (piem. gurķi, tomāti + citrona sula+ eļļa) 200-300g, svaigi spiesta sula 300-400ml.

3) garneles 200g + svaigi dārzeņi (skat. sarakstu) 200-300g+ eļļa+ citrona sula, 2 glāzes ūdens.

Launags (ļoti vēlams)

Dabīgais jogurts 200g vai augļi 200g (piem.1-2 banāni) + 50g riekstu + tēja.

Vakariņas

1) Sutināti dārzeņi 300-500g (labs variants aukstai sezonai), 1 glāze svaigi spiestas sulas.

2) 200g (1 glāze ) rīsu, svaigi dārzeņi +1 tējk. eļļas.

Vēlā uzkoda

300g augļu (hurma, mandarīni, banāni).

Dalies ar Draugiem:
  • Twitter
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Print

Related posts:

  1. Iedzīvotājus mudinās pievērsties veselīgiem ēšanas paradumiem
  2. Daži padomi zivs gatavošanai
  3. Doma laukumā – ikgadējais Zāļu tirgus
  4. Pārtikas produkti un to cenas Rīgas tirgū decembrī

Publicēšanas datums: 17.septembris, 2007. pulksten 15:49

Kategorija: Jaunumi Kulinārijā, Veselīgs Uzturs.



Padalies ar viedokli