Mūsdienās redīsi veikalos ir nopērkami visu gadu, bet jāsaka, ka ziemā tie nav īsti garšīgi. Tāpēc tas ir un paliek pavasara dārzenis, kad to noplūcam piemājas dārzā vai iegādājamies vietējā tirgū. Īstam redīsam ir jābūt spīdīgam ar svaigām lapām.

Šobrīd ir pieejamas šķirnes, no kurām izaug ne tikai apaļi, bet arī garenas un pat cilindriskas formas dārzeņi. Arī krāsas ir dažādas – no baltas, līdz sārtai, sarkanai un violetai

Zem klajas debess auguši redīsi ir mazāki kā siltumnīcā, bet garšas ziņā – asāki, jo ir gatavojušies ilgāk. Redīsus galvenokārt izmanto salātu gatavošanai, tie lieliski garšo arī uz sviestmaizēm, kopā ar citiem dārzeņiem un saldskābā mērcē. Svaigas redīsu lapiņas pievieno zupām.

Redīsus ēd svaigus, tikko vai pavisam nesen plūktus. Ja vēlas saglabāt nedaudz ilgāk – nogriež lakstus un ieliek cieši aizveramā traukā ledusskapī.

Redīsi satur kāliju, nātriju, fosforu, kalciju, dzelzi un magniju, kā arī C,B grupas vitamīnus un karotīnu. Tie uzlabo gremošanas sistēmas darbību, izvada lieko holesterīnu un ir īpaši ieteicami, lai izvairītos no sirds un asinsvadu slimībām.

Dalies ar Draugiem:
  • Twitter
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Print

No related posts.



Padalies ar viedokli