Pavisam drīz būs nokusis sniegs, aizvien ilgāk mūs priecēs spožā saulīte un daba modīsies no dziļā miega.  Brīdī, kad mežmalās, pļavās un dārza dobēs no zemes spraucas pirmās zaļās lapiņas, arī virtuvē sākas pavasaris. Un kāpēc, lai mēs neizmantotu šīs veltes, ko mums sniedz daba? Dažādas zālītes ir  pilnas ar ļoti vērtīgiem vitamīniem un pareizi pagatavotas sniedz lielu prieku vēderam!Kā vienus no zināmākajiem savvaļas zaļumiem pavasarī, var minēt:

1)       Maurlokus, kas ir ļoti līdzīgi mājas lokiem, bet ar ķiploku garšu, lielākoties izmantojami salātos un gaļas ēdienos,

2)      Nātres, kas ir īpašs vitamīnu un minerālvielu avots, izmantojamas zupās, sautējumos un salātos. Nātru sula ir lielisks vielmaiņas veicināšanai līdzeklis.

3)      Pienenes ir ļoti veselīgas, jo cilvēka organismam nepieciešamas vielas. No pienenēm gatavo pieneņu medu, savukārt no to lapām gatavo dažādus salātus un uzkodas. Lai lapas noņemtu rūgtumu, tās uz 5 minūtēm iemērc remdenā ūdenī.

4)      Skābenes īpaši gardas ir aprīlī un maija sākumā, kad tām piemīt visspēcīgākā ārstnieciskā iedarbība. Skābenes izanto gan salātu, zups, gan sviesta pagatavošanai.

Par zaļumiem ir jāatceras dažās svarīgas lietas:

1)      Visvērtīgākie tie ir plūkti pavisam svaigi. Savāktos augus ieteicams lietot vai nu tūlīt pēc saplūkšanas vai tajā pašā dienā.

2)      Ja vēlaties zaļumus saglabāt līdz ziemai, tos ir rūpīgi jānotīra un jāsasaldē.

3)      Savvaļas zaļumiem plūc tikai jaunās un maigās lapiņas, jo vecākām un lielākām var būt rūgta piegarša, tās var būt sīkstākas un grūtāk sakošļājamas.

4)      Zaļumus nedrīkst vākt šoseju, rūpnīcu vai izgāztuvju tuvumā.

Dalies ar Draugiem:
  • Twitter
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Print

Related posts:

  1. Skābeņu zupa rudens vakariem
  2. Bērzu un kļavu sula – skaistumam un veselībai
  3. Rudens ogas un augļi – veselībai

Kategorija: Raksti, Veselīgs Uzturs.



Padalies ar viedokli